Çfarë të drejtash keni nëse ngecni në aeroplan për orë të tëra këtë verë? Gjithçka që duhet të dini rreth rregullave zyrtare të vonesave…
Vonesat e asfaltit janë pothuajse dyfishi i asaj që ishin dhjetë vjet më parë, me mot të keq dhe mungesa të personelit ndër faktorët që kontribuojnë. Sipas Byrosë së Statistikave të Transportit, ka pasur 22,425 vonesa në asfalt mbi një orë në SHBA nga janari deri në prill të vitit 2023. Kjo krahasohet me 12,739 vonesa të asfaltit me të njëjtën gjatësi gjatë së njëjtës periudhë kohore në vitin 2013.
Për tremujorin e parë të këtij viti, Aeroporti Ndërkombëtar i Chicago O’Hare dëshmoi numrin më të madh të vonesave në asfalt (1,726), i ndjekur nga Aeroporti Ndërkombëtar John F. Kennedy në Nju Jork (1,307) dhe Aeroporti Ndërkombëtar Newark Liberty në Nju Xhersi (1,285). ). Nëse keni një fluturim që po afrohet dhe jeni të shqetësuar për ndërprerjet, lexoni për hyrjet dhe daljet rreth vonesave të asfaltit, siç përshkruhet nga Departamenti i Transportit i SHBA (DoT).
Një vonesë e asfaltit përkufizohet me ligj si ‘periudha kohore kur një avion është në tokë me pasagjerë dhe pasagjerët nuk kanë mundësi të zbresin.’ Rregullat e vonesës së asfaltit të DoT zbatohen vetëm për incidentet në aeroportet e SHBA-së dhe për ‘transportuesit e mbuluar’. Pasagjerët që përjetojnë vonesa në asfalt në një aeroport të huaj ndërsa fluturojnë për në SHBA mund të mbrohen nga vonesat e zgjatura të asfaltit, por DoT vëren se këto vullnete janë nën ligjet e një kombi tjetër.
Për fluturimet që nisen nga një aeroport i SHBA-së, linjave ajrore u kërkohet të zbarkojnë në mënyrë të sigurt pasagjerët para tre orësh pritjeje në pistë për fluturimet e brendshme dhe për fluturimet ndërkombëtare, kufiri është katër orë. E njëjta kornizë kohore vlen edhe për fluturimet që zbarkojnë në aeroportet e SHBA. Në disa raste, DoT vëren se koha e pritjes mund të jetë më e gjatë për shkak të ‘sigurisë, sigurisë ose arsyeve të lidhura me kontrollin e trafikut ajror’.
Linjave ajrore u kërkohet të ofrojnë pasagjerëve informacione rreth një vonese pas 30 minutash pritjeje në asfalt. Më pas, i takon linjës ajrore të japë përditësime kur ato ‘e konsiderojnë të përshtatshme’. Një linjë ajrore mund t’u ofrojë pasagjerëve mundësinë e zbarkimit gjatë një vonese të gjatë nëse është e sigurt për ta bërë këtë. Megjithatë, DoT thotë se ‘pasagjerët duhet të jenë të vetëdijshëm se nëse zgjedhin të zbresin nga aeroplani gjatë një vonese në asfalt, linjave ajrore nuk u kërkohet t’i lejojnë ata të kthehen’.
Kjo do të thotë se fluturimi mund të ngrihet pa to dhe më pas do të jetë përgjegjësia e pasagjerit të gjejë një fluturim tjetër me koston e tij. Ata gjithashtu mund të mbeten pa bagazhin e tyre, pasi linja ajrore mund të mos kërkohet të shkarkojë bagazhet e kontrolluara përpara nisjes.
Linjave ajrore nuk u kërkohet të shërbejnë ushqime të plota gjatë vonesave, edhe nëse ato janë të gjata. Por ata duhet të kenë mjaftueshëm ushqim dhe ujë të pijshëm për t’i shërbyer çdo pasagjeri. Nëse ka shqetësime sigurie, piloti mund të kërkojë ndalimin e shërbimit të ushqimit dhe pijeve. Për shembull, ‘kur një aeroplan takson në një pistë aktive, mund të jetë e pasigurt për stjuardesat të shpërndajnë ushqim dhe ujë’.
Së bashku me një meze të lehtë dhe ujë, pasagjerët kanë të drejtë për një sërë gjërash të tjera gjatë vonesave në asfalt, duke përfshirë tualetet e punës, një temperaturë të rehatshme në kabinën dhe ‘kujdesin adekuat mjekësor, nëse është e nevojshme’.