Shoqatat e konsumatorëve padisin Metan për “praktikë të padrejtë tregtare”!
Një ankesë është bërë sot nga Federata Evropiane e Konsumatorëve (Beuc), në Komisionin Evropian për praktika të padrejta tregtare nga Meta.
Përveç kësaj, ata kontrollojnë për çdo shkelje të Rregullores së Përgjithshme të Mbrojtjes së të Dhënave (GDPR), sipas së cilës pëlqimi i përdoruesit duhet të plotësojë një sërë kushtesh strikte në mënyrë që të konsiderohet i ligjshëm.
Në veçanti, siç thuhet në një njoftim të EKPOIZO, Meta po ndryshon shërbimet e saj në BE dhe fton përdoruesit e Facebook dhe Instagram, nëpërmjet një njoftimi në ekranet e tyre, ose të zgjedhin ose të heqin dorë. Në rast se ata zgjedhin të mos paguajnë një abonim, nuk është i mundur përdorimi i aplikacioneve pa pëlqimin e tyre për përpunimin e të dhënave të tyre personale për shfaqjen e reklamave të personalizuara nga Meta. Nëse pranojnë të paguajnë një abonim mujor, ata nuk do të shohin më reklama.
Kjo praktikë e veçantë tregtare, siç u përmend, është e ndaluar nga ligji i BE-së, për mbrojtjen e konsumatorit. Pajtueshmëria e tij me mbrojtjen e të dhënave personale dhe privatësinë e përdoruesve si të drejta themelore dhe legjislacionin e ri për Shërbimet Dixhitale (Akti i Shërbimeve Dixhitale) dhe Aktin e Tregjeve Dixhitale (Akti i Tregjeve Dixhitale) është gjithashtu një çështje për tu studiuar.
“Vlen të përmendet se politika e re e miratuar nga gjigandi i teknologjisë është e padrejtë dhe e paligjshme për miliona përdorues evropianë të Facebook dhe Instagram. Meta shkel ligjin e BE-së në mënyra të ndryshme për mbrojtjen e konsumatorëve për shkak të praktikave të saj të padrejta, mashtruese dhe agresive ”, theksohet në njoftim. Gjithashtu, theksohet se “Autoritetet janë thirrur të marrin masa dhe të sigurojnë që Meta të ndalojë mashtrimin dhe bombardimin e konsumatorëve me këto praktika të paligjshme”.
Çështjet që duhet të merren parasysh sipas legjislacionit për mbrojtjen e konsumatorit janë si më poshtë:
– Përdorimi i Metës i bllokimit të pjesshëm të përdoruesve nga Facebook dhe Instagram, për të marrë një vendim të menjëhershëm për një ose tjetrin opsion, i privon përdoruesit mundësinë ose kohën për të bërë një zgjedhje të informuar dhe për rrjedhojë përbën praktikë agresive. Meta i shtyn konsumatorët të bëjnë një zgjedhje që mund të mos dëshirojnë për shkak të shtytjes së menjëhershme dhe krijimit të ndjenjës së urgjencës.
– Përveç kësaj, shumë konsumatorë mashtrohen duke besuar se duke zgjedhur të paguajnë siç u është paraqitur, ata kanë zgjedhur një opsion më miqësor ndaj privatësisë, i cili përfshin de facto gjurmim të kufizuar dhe asnjë profilim. Por në realitet, ka mundësi që të dhënat e tyre personale të vazhdojnë të mblidhen dhe të përdoren, por për qëllime të tjera përveç reklamimit.
– Meta ofron informacion të pasaktë dhe jo të plotë për konsumatorët dhe në mënyrë efektive i pengon ata të marrin një vendim të informuar. Veçanërisht, i mashtron ata me dilemën e abonimit apo opsionit “falas” , i cili nuk është realisht “falas”, pasi konsumatorët paguajnë për të duke dhënë të dhënat e tyre personale, siç është vënë në dukje dhe cituar nga vendimet e mëparshme gjyqësore.
– Për shkak të ndikimit të madh të shërbimeve të Metës në Facebook dhe Instagram në tregun e BE-së dhe efektet veçanërisht të fuqishme të platformave të rrjeteve sociale (në Facebook dhe Instagram), përdoruesit me të vërtetë nuk kanë zgjidhje, sepse nëse do të ndalonin përdorimin e shërbimeve, do të humbnin të gjitha kontaktet dhe historinë e tyre të komunikimit, siç ka qenë formësuar vitet e fundit. Kostot shumë të larta të abonimit për shërbimet “pa reklama” janë gjithashtu një pengesë, që do të thotë se konsumatorët nuk kanë zgjidhje reale.